Twój e-PIT. Nowa jakość w rozliczaniu podatku
wtorek, 09 kwietnia 2019
Rozliczenie roczne małżonków. Razem czy osobno?
Czy rodziny płacą podatki?
Twój e-PIT. Nowa jakość w rozliczaniu podatku

Twój e-PIT. Nowa jakość w rozliczaniu podatku

Twój e-PIT to zeznanie podatkowe, które przygotował dla ciebie resort finansów na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów – www.podatki.gov.pl
W 2019 r. (z zastosowaniem do rozliczeń za 2018 r.) usługa ta jest dostępna dla osób, które składają PIT-37 i/lub PIT-38 – to znaczy dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz podatników, którzy uzyskują przychody z kapitałów pieniężnych (np. ze zbycia akcji).

PIT przygotowany jest automatycznie i bezpłatnie – nie musisz składać żadnego wniosku. Nie musisz też instalować żadnego dodatkowego oprogramowania, wystarczy przeglądarka i dostęp do internetu. Usługa wykorzystuje wyłącznie te dane, które posiada administracja skarbowa. Są to informacje od pracodawców i dane z ubiegłorocznych zeznań.

Jak korzystać z usługi
Wystarczy wejść na www.podatki.gov.pl i zalogować się do usługi. W usłudze Twój e-PIT znajdziesz m.in. twój dochód, kwotę nadpłaty/do zapłaty oraz dane z ubiegłorocznych zeznań, takie jak ulga na dzieci i dane organizacji pożytku publicznego, a także numer rachunku bankowego.

Po sprawdzeniu swoich danych możesz:
• zaakceptować swoje zeznanie bez zmian
• możesz je zmienić (np. wybrać rozliczenie wspólnie z małżonkiem, wpisać swoje ulgi, wybrać OPP, której chcesz przekazać 1% podatku)
• odrzucić zeznanie i rozliczyć się samodzielnie
• możesz też nie robić nic – wówczas 30 kwietnia 2019 r. twoje rozliczenie zostanie uznane za złożone

Co zyskujesz:
• wygodę,
• bezpieczeństwo,
• oszczędzasz czas,
• szybszy zwrot podatku (maksymalnie do 45 dni od dnia złożenia rozliczenia).

Twój e-PIT w przyszłości W 2020 r. z usługi Twój e-PIT będą mogli skorzystać kolejni podatnicy, którzy rozliczają się na formularzach PIT-36, PIT-36L i PIT-28. A to wszystko bezpłatnie, bezpiecznie i bez konieczności składania jakichkolwiek dokumentów.